Pasażerowie, którzy najwięcej podróżują pociągami PKP Intercity, będą nagradzani możliwością kupna kolejnych biletów w niższych cenach. Przewoźnik przygotowuje program lojalnościowy. Planowana data jego uruchomienia to 22 kwietnia przyszłego roku.
Podobnie jak programy lojalnościowe linii lotniczych, inicjatywa PKP Intercity – której nazwy spółka na razie nie ujawniła – ma opierać się na zasadzie „Więcej podróżujesz, mniej płacisz”. Zebrane przy zakupach biletów punkty – których liczba będzie zależała od wydawanych kwot oraz od kategorii pociągu – będą mogły być wymieniane na zniżki przy kolejnych podróżach. Przy odpowiednio dużej liczbie punktów możliwe mają być nawet darmowe przejazdy.
Wprowadzenie programu to kolejny element walki konkurencyjnej z prywatnymi czeskimi przewoźnikami, którzy będą rywalizować z PKP Intercity na najbardziej obleganych trasach:
Leo Expressem oraz
RegioJetem. Obaj nowi na polskim rynku przewoźnicy również dokładają starań, by przekonać do siebie klientów. Leo Express
rozpoczął niedawno sprzedaż biletów na rozkład jazdy 2025/26, zapewniając – między innymi – o całkowitym zwrocie kosztów przejazdu w przypadku awarii klimatyzacji w pociągu. RegioJet zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży od 4 listopada –
najtańsze bilety tego przewoźnika mają kosztować 9 złotych.
– Doświadczenia z innych rynków pokazują, że konkurencja przynosi podniesienie jakości i standardów – mówił we wrześniowym wywiadzie dla Rynku Kolejowego
prezes zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski. Więcej na temat konkurencji na polskich torach
można przeczytać w tym wątku.
Nie jest to pierwsze podejście PKP Intercity do wdrożenia programu lojalnościowego. Zapowiedzi w tej sprawie padały już w roku 2019 oraz
2022. Na złożone przez przewoźnika zapytanie ofertowe
odpowiedziały wówczas cztery firmy, których nazw nie ujawniono. Niestety dla pasażerów, sprawa nie miała ciągu dalszego.